eTicketFast FAQ

eTicketFast er den enkleste måde, du kan modtage dine billetter på. Ved at benytte eTicketFast som leveringsmetode, modtager du billetterne via e-mail. Du får billetterne med det samme og kan skrive dem ud når som helst forud for arrangementet. Hvis du går ind på Min Profil på ticketmaster.dk via en smartphone får du mulighed for at hente en mobiloptimeret udgave af billetten, som du kan få scannet direkte på spillestedet via din telefon.

Spørgsmål og svar

Hvordan fungerer eTicketFast?
Er der fordele ved at benytte eTicketFast?
Hvilken e-mail fra Ticketmaster Danmark indeholder mine eTicketFast billetter?
Skal man bruge et specielt program eller andet udstyr for at benytte eTicketFast?
Er billetten gyldig på spillestedet?
Hvad sker der, hvis man udskriver billetten mere end en gang eller tager en kopi af den?
Hvorfor er eTicketFast ikke tilbudt på alle arrangementer?
Hvad sker der, hvis man ikke får printet billetterne?
Hvad sker der, hvis ...?
Hvad sker der, hvis billetterne bliver stjålet?
Hvad gør jeg, hvis kun baggrunden og ikke teksten (fx spillested, række, plads) vises?
Kan eTicketFast kun bruges ved online køb?
Hvad hvis jeg ikke modtager min e-mail med eTicketFast-billetten?
Når jeg printer eTicketFast billetten ud er teksten blevet til mærkelige tegn?

ticket scan Spørgsmål: Hvordan fungerer eTicketFast?
Svar: Det er hurtigt og enkelt! eTicketFast virker således:

1. Vælg
Vælg eTicketFast som leveringsmetode.

2. Køb
Køb billetten

3. Print
Billetterne bliver sendt som e-mail med en vedhæftet PDF-fil, som du skal gemme på din PC.

Billetten er nu gemt. Skriv billetten ud, når du selv ønsker det. Du skal bruge Adobe Acrobat Reader 4.0 eller en nyere version. Hvis du har en smartphone kan du gå på ticketmaster.dk og logge ind på Min Profil. Her har du mulighed for at hente en mobiloptimeret udgave af din billet, som du kan få scannet direkte fra telefonen!

4. Oplev
Ta' billetten med til spillestedet, hvor billetten bliver scannet og godkendt i indgangen. God fornøjelse!

Spørgsmål: Er der fordele ved at benytte eTicketFast?
Svar: Ja! Det er let og hurtigt:

1. Du får billetterne med det samme.

2. Billetterne kan printes ud, når du ønsker det, og du behøver ikke være bange for at forlægge dem.

3. Hvis du har købt flere billetter i samme ordre kan du sende PDFen til de andre, som skal med, så de selv kan printe deres billetter.

Til toppen

Spørgsmål: Hvilken e-mail fra Ticketmaster Danmark indeholder mine eTicketFast billetter?
Svar: Billetterne bliver leveret til dig via e-mail som en vedhæftet fil.

Når du vælger eTicketFast som leveringsmetode, får du to e-mails: Den første er en bekræftelse - denne e-mail bekræfter kun købet og kan ikke bruges som indgangsbillet på spillestedet. Umiddelbart efter modtager du en ny e-mail, som indeholder din(e) eTicketFast billet(ter) i PDF-format. Du kan nu åbne PDF-filen og printe billetten.

BEMÆRK: Hvis du har købt mere end én billet i ordren skal du skal printe alle sider, da hver billet (side) har sin egen stregkode.
Til toppen

Spørgsmål: Skal man bruge et specielt program eller andet udstyr for at benytte eTicketFast?
Svar: Du har sandsynligvis allerede det, du skal bruge.

Du skal bruge:

1. Printer: Enhver moderne printer kan bruges til at printe billetterne enten i farve eller sort/hvid.

2. Adobe Acrobat Reader 4,0 eller højere: Hvis du ikke har dette program, kan det downloades gratis her.

Til toppen

Spørgsmål: Er billetterne gyldige på spillestedet?
Svar: Ja!

En billet, som er skrevet ud på din printer er en gyldig, legitim billet. Opbevar den på samme måde, som du ville gøre med penge eller en hvilken som helst anden billet.

Til toppen

Spørgsmål: Hvad sker der, hvis man udskriver billetten mere end en gang - eller tager en kopi af den?
Svar: Det er kun den første scanning af stregkoden på billetten, som giver adgang til spillestedet.

Hvis der findes flere kopier, vil stregkodescanneren ved indgangen til spillestedet give besked om, at billetten allerede er registreret. Købers navn er angivet på billetten.

Til toppen

Spørgsmål: Hvorfor er eTicketFast ikke tilbudt på alle arrangementer?
Svar: Siden 2011 er det kun meget få arrangementer, der ikke har tilbudt/tilbyder eTicketFast-muligheden.

Til toppen
Spørgsmål: Hvad sker der, hvis jeg ikke kan printe billetterne?
Svar:

Tjek om du har Adobe Acrobat Reader 4,0 (gratis) eller højere.
Tjek at printeren er tændt og at den fungerer korrekt.
Tjek om din PC har nok hukommelse. Prøv evt. at lukke ned for programmer, som ikke er i brug.
Kan du fortsat ikke printe billetterne? Kontakt os for hjælp.
Til toppen

Spørgsmål: Hvad sker der, hvis ...?
Svar:

Jeg ikke modtager mine billetter via e-mail.
Prøv først at checke din "junk mail" mappe. Hvis du bruger Hotmail, hedder den "junk e-mail" og tilsvarende vil være til stede i andre web-baseret e-mail services. Hvis du ellers har andre spam eller "junk mail" filtre installeret, skal du være opmærksom på, at det også kan have indvirkning på, om du modtager dine billetter korrekt, da de sendes som en vedhæftet PDF-fil. Kontakt os for hjælp.

Husk at du også altid kan finde dine billetter under "Min Profil". Hvis du ikke har modtaget billetterne per e-mail, tryk på Min Profil hvor du kan logge ind og finde dine billetter under punktet "Se ordrer".

Jeg har modtaget billetterne via e-mail, men jeg kan ikke printe dem.
Åben den vedhæftede PDF-fil fra din e-mail.
Gem den vedhæftede PDF-fil på din PC.
Prøv at skrive ud billetterne på ny. Billetterne kan stadig ikke printes ud? Kontakt os for hjælp.

Til toppen
Spørgsmål: Hvad sker der, hvis billetterne bliver stjålet?
Svar: Kontakt os, så hjælper vi dig.

Til toppen
Spørgsmål: Hvad gør jeg, hvis kun baggrunden og ikke teksten (fx spillested, række, plads) vises?
Svar:

1. Åben PDF-filen i Adobe Acrobat Reader.
2. I printervinduet (evt. under Avanceret), sæt kryds ved "Print som billede" (Print As Image), tryk "OK".

Kan du stadig ikke printe billetten? Kontakt os for hjælp.

Til toppen
Spørgsmål: Kan eTicketFast kun benyttes ved online køb?
Svar: Nej, hvis du ringer til vores Servicecenter, kan de også sende billetten til dig via eTicketFast hvis denne mulighed tilbydes på arrangementet.

Spørgsmål: Hvad hvis jeg ikke modtager min e-mail med eTicketFast-billetten?
Svar: Hvis du ikke modtager en e-mail med dine eTicketFast billetter vedhæftet, kan du altid downloade og se dine eTicketFast billetter under "Min Profil". Tryk først på "Min Profil" og log ind. Herefter tryk på "Se ordrer". På denne side får du en oversigt over dine bestillinger. Tryk på "Vis billetter" ved de billetter du ikke har modtaget.

Spørgsmål: Når jeg printer eTicketFast billetten, er teksten blevet til mærkelige tegn?
Svar: Selvom teksten på din eTicketFast-billet ser fin ud på skærmen kan man ved få printere risikere, at teksten kommer til at se mærkelig ud, når billetten bliver printet. For at løse dette skal du i Adobe Reader vælge menuen File og Print. (Den menu, man går ind i for at printe dokumentet). Under Advanced vælger du Print as image.

Har du flere spørgsmål, se vores generelle FAQ for mere information.