Annoncering - specifikationer

Ticketmaster.dk (det tidl. Billetnet.dk) er én af Danmarks mest kendte og benyttede e-handelssider.

Arrangører
På Ticketmaster.dk kan du afvikle dine kampagner på forsiden og/eller på de seks sektionsforsider Musik, Teater & Underholdning, Sport, Familie, Festivaler og Comedy. Du kan også annoncere i Ticketmaster Danmarks nyhedsbrev Billetnyt, som udkommer hver uge. Det er direkte markedsføring til mere end 300.000 modtagere. Udsendelse af særudgaver af Billetnyt kan også aftales.

Arrangører kan også annoncere på deres egne TicketFast-billetter.

Ring til os på 38 48 15 50 (eller skriv til os på sales@ticketmaster.dk) og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe med at gøre dit arrangement endnu mere synligt. Eller læs mere om formater, placeringer og specifikationer herunder.

Trafikken på Ticketmaster.dk måles bl.a. af Omniture. Ticketmaster Danmark er også medlem af Foreningen af Danske Internet Medier (FDIM).

Billeder på Ticketmaster.dk:
Hvis du ønsker et billede på dit arrangement på Ticketmaster.dk bedes du sende det til os i følgende to størrelser: 205x115 pixels og 305x225 pixels (det er gratis).

Generelle retningslinjer for bannerannoncer:
Filstørrelsen på banneret skal være maks. 100 KB
Banner skal leveres til Ticketmaster Danmark senest 3 dage, før det skal online
Banneret leves som JPG eller GIF (dog ikke animerede GIF)

Spotlight: 890x490 pixels
Promo (featured event): 334x167 pixels

Nedenstående formater understøtter også Flash og HTML5 (se tekniske specifikationer)

Megaboard (topbanner): 930x180 pixels
Skyscraper: 160x600 pixels
Artist (øverst til højre): 300x100 pixels
Right Rail Stor (næstøverst til højre): 300x250 pixels

Bemærk: Vi anbefaler, at du leverer banneret i HTML5 fremfor Flash, da Flash ikke længere understøttes korrekt af alle browsere. Herunder er dog specifikationer til Flash.

Specifikationer til Flash-bannere:
Flash version 9 og mindre understøttes
Vi accepterer p.t. ikke bannere, der udvider sig
Hvis der gøres brug af streaming media (fx en film) skal filen hostes på en ekstern server
Et banner må ikke producere lyd, før brugeren trykker på det. Hvis et klik producerer lyd, skal der være en tydelig pause eller stopknap

Vigtigt: Alle webadresser i banneret, der åbnes ved klik, skal erstattes af en variabel "clickTAG". Der må altså IKKE være URL-adresser i banneret ved klik.

Eksempel på clickTAG:

on (release) {
  if (clickTAG.substr(0,5) == "http:") {
  getURL(clickTAG, "_new");
}
}

Dette clickTAG indsættes som action script på den button, der skal åbne linket (selve banneret). clickTAG skal åbne i et nyt vindue, da banneret placeres i en iframe. Derfor SKAL target "_new" inkluderes i koden som vist i ovenstående eksempel. Grunden til, at clickTAG skal indsættes istedet for linket er, at vores link skal indeholde forskellige tracking koder.

Yderligere dokumentation om clickTAG:
Se vores officielle Flash Guidelines for eksempler og mere information om at lave clickTAG
Designer's Guide: Building Macromedia Flash Banners with Tracking Capabilities (adobe.com)